Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kapsch: Wyłamanie bramek na A4 było nieuzasadnione

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kapsch: Wyłamanie bramek na A4 było nieuzasadnione
fot. SAM SA
W sobotę 2 czerwca na wjeździe na płatną autostradę A4 w Przylesiu jedna z karetek na sygnale wyłamała bramkę. Kierowca twierdził, że przez 3 minuty pracownicy zajmujący się poborem opłat nie reagowali i nie otworzyli bramek. Firma Kapsch, operator systemu viaTOLL twierdzi, że postępowanie ratowników było nieuzasadnione.

Jak wyjaśnia operator systemu poboru opłat na A4, incydent został zarejestrowany przez monitoring, a analiza zapisu wykazała, że zachowanie obsługi karetki było całkowicie nieuzasadnione. W oświadczeniu czytamy, że wjazd na trasę nie był utrudnione, a w celi otwarcia szlabanu należy pobrać bilet, co zajmuje kilka sekund.


Kapsch informuje, że w ramach wcześniejszych uzgodnień pomiędzy operatorem autostrady i służbami ratunkowymi ustalono, że w celu zminimalizowania czasu niezbędnego do wjechania na autostradę przez pojazdy uczestniczące w akacjach ratunkowych, będą one otwierać bramki poprzez pobranie bezpłatnego biletu z automatu. Gdy pojawi się więcej samochodów oczekujących na wjazd, będą one korzystać z pasa serwisowego, gdzie szlaban otwiera zdanie operator monitoringu.


Kierowcy pogotowia ratunkowego oraz innych służb otrzymali przed rozpoczęciem poboru opłat informacje na temat procedur przejazdu pojazdów uprzywilejowanych przez bramki. Kapsch przypomina, że podobne procedury obowiązują na innych polskich autostradach, np. A3 oraz w wieli krajach europejskich, gdzie nie powodują problemów.


Operator systemu viaTOLL zamierza ponownie zwrócić się do przedstawicieli służb ratowniczych z informacją na temat obowiązujących procedur. Służby ratunkowe powinny także informować operatora o prowadzonych akcjach, co umożliwi wcześniejsze przygotowanie wjazdu i wyjazdu służb z płatnego odcinka autostrady A4.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5